Itaalia toidukultuur on üks maailma hinnatumaid. Poelettidele tuleb aina juurde Itaaliast pärit või sealt inspiratsiooni saanud toiduaineid. Sama kiirusega avatakse uusi Itaalia restorane. Imemaitsvad road ja imetabased toidunipid on muutnud Itaalia köögi rahva lemmikuks ka Eestis. Kuidas aga süüa nii nagu seda teevad ehtsad itaallased?

1. Jäta cappuccino hommikuks. Itaallased toituvad tegelikult väga kergelt ning kuna cappuccino kohvijooki valmistatakse täispiimaga, on see liiga raske jook, mida tarbida pärast söömist. Seega joo cappuccinot ainult hommikul, just nagu seda teevad itaallased. Samuti ei ole itaallaste meelest sobiv juua kohvi söögi kõrvale. Nad joovad kohvi üksnes pärast söömist, kuna see aitab seedimisele kaasa. Kui soovid toitu millegagi alla raputada, joo üksnes veini või vett.

2. Ära kasuta kahvlit juustu või pasteetide söömiseks, piisab üksnes noast. Etiketi kohaselt on viisakas sättida või määrida taoliseid tooteid väikese leivatüki peale, mis on rebitud kätega ampsusuurusteks tükkideks. Itaallaste arvates ei ole viisakas hammustada saia suuga ega lõigata seda laua ääres noaga.

3. Lauakommetest rääkides ei ole ka viisakas lõigata muna noaga. Itaalia on tugevalt katoliiklik ning muna peetakse kohati pühaks sümboliks, mida ei tohi noaga jagada. Munaroogasid süüakse aga üksnes lõuna ajal, seega ära telli hommikusöögina mune.

4. Kasuta maitseaineid vähe. Itaallased naudivad naturaalseid maitseid ning ei pea õigeks toidu üleliigset maitsestamist. Põhiliselt kasutatakse maitsestamiseks oliiviõli ja ka seda ei tohiks kasutada ülemäära palju. See ei tohiks kunagi maitseid lämmatada. Unusta ketšup, majonees ja pipar – need ei kuulu Itaallaste toidulauale.

5. Ära söö võiga saia. Meie traditsioonide kohaselt on küll täiesti tavaline määrida saiale võid, eriti veel rammusat taluvõid, kuid Itaalias tuleks hoiduda rasvastest toitudest. Seepärast on neil tavaks kasta saia vaid vähese oliiviõliga või hoopis kasutada saiatükikest selleks, et taldrikult kokku kraapida kogu kaste.

Need kombed tunduvad küll peened ning kohati keerukad, kuid kui peamised põhimõtted selgeks saavad, on raske minna tagasi tavalisele toitumisrežiimile. Itaallase kombel toitudes on su tervis tugev ning ka kaalunumber rõõmustab!